torstai 18. toukokuuta 2017

KUN OSTOLAKKO UNOHTUU

Jepjep. Otsikko antaa jo vähän viittaa siihen mitä tämä postaus tulee pitämään sisällään. Kirjoja. Uusia sellaisia. Jotka koristavat minun hyllyäni. Hyllyäni, joka pursuaa liitoksistaan. Eli pitkästä aikaa BOOK HAUL. Blogi on elellyt hiljaisuudessa, kiitos lukujumin joka ei meinaa lähteä pois. Joten täytetäänpä tätä nyt pienellä välipala postauksella.


Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses & A Court of Mist and Fury 
-Tilasin Adlibrikselta molemmat kovakantisina. Halusin ottaa selvää tästä suuresta hypestä mikä vallitsee ainakin bookstagramin puolella. Luin kyllä ACOTAR:ta etukäteen kirjastolainana jotta varmistuin, että voisin näistä pitää. Nyt se lukeminen taas vaan vähän jäi.
Sabaa Tahir - An Ember In the Ashes
-Helsingin reissun ainut kirjaostos Akateemisesta, jossa muuten kävin ekaa kertaa elämässä!
Juhani Aho - Rautatie
- Koska WSOY-klassikot. Tulee kiire näiden kanssa, kun omistan vasta kaksi ensimmäistä! :D


Mindy Kaling - Is Everyone Hanging Out Without Me?
-Tää oli vaan joku päähänpisto. Enkä edes oikeastaan tiedä mistä tämä kertoo. :D
Rainbow Rowell - Carry On
-Tälle kovakantiselle jäi hintaa uutena n. 11€, joten ei paha. Green Fridayn ostos CDON.comista!
Becky Albertalli - The Upside of Unrequited
-Kevään yksi odotetuimmista kirjoista. Rakastuin kirjailijan esikoisteokseen Simon vs. The Homo Sapiens Agendaan.
Ashley Poston - Geekerella
-Tuhkimon uudelleen kerronta. Oon lukenut tästä oikeastaan vain hyvää! Odotettavissa helppoa, nopeaa ja söpöä luettavaa. Tää oli muuten myös Green Fridayn ostos, -20% !
Jenny Han - P.S. I Still Love You
-Heh, noh tämä oli kanssa Green Fridayn -20% ostos ja kirjalle jäi hintaa joku 6,20€. Yritin myös näin nopeuttaa sarjan ensimmäisen osan lukemista :D


Elena Ferrante - Loistava ystäväni
-Punaisen Ristin Kontista kahdella eurolla! Olen lukenut tästä paljon hyvää ja kirja oli kuin uusi!
Lauren Conrad -  The Fame Game
-Tykkäsin Conradin suomennetusta trilogiasta kun sen luin vuonna 2012. Tämä lähti myös Kontista matkaani 1€ hintaan.

Mulla oli tarkoituksena tänäkin vuonna vähentää kirjojen ostelua, mutta kun lähtee lapasesta niin sitten se vain lähtee. Enkä jaksa välittää. Postauksen kirjat olen ostanut n. 2kk aikana ja saatoin unohtaa muutaman. :D

Teidän viime aikojen hyviä ostoksia? Oletteko te yrittäneet ostolakkoa ja siinä onnistuneet?

18 kommenttia :

  1. Carry on oli kylä yksi viime vuoden ehdottomista suosikeista ja muutenkin aivan ihana kirja <3 Itse ostin pari viikkoa sitten antikvariaatista Kotikunnaan Rillan, kun löysin sen haluamani painoksena. Nyt sarjasta puuttuu enää yksi osa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua vähän ärsyttää, että olen kerännyt Anna-sarjaa erilaisilla painoksilla.. mitä eteen vain on sattunut. :D Ne eivät näytä hyllyssä kovin kivalta. :D
      Ja mulla on kyllä kova luotto siihen, että Carry On on hyvä kirja! En ole paljoa negatiivista siitä lukenut :) Rowellilta olen lukenut vasta Fangirlin, mutta se oli tosi hyvä!

      Poista
  2. Mä oon asettanut kirjaostoksille kuukausittaisen "saldorajan" ja toistaiseksi toiminut tosi hyvin. Täydellinen lakko saisi vaan hinkumaan niitä kirjoja kahta kauheammin. Sama juttu kuin herkkulakoissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm.. pitäisköhän kokeilla seuraavaksi saldorajaa. :D Jotain mun on kyllä tehtävä :'D

      Poista
  3. Mä päätin lopettaa ostolakkoni. Ja se oli virhe. Ehkä. En tiedä.

    Mulle on postissa tulossa mm. tuo Geekerella, en malttaisi millään odottaa!:D Siinä on tosi söpö kansi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaaa. :D ihanaa kun joku muukin xD

      Siis mä kanssa tykkään ihan älyttömästi tosta Geekerellan kannesta! Toivottavasti se on hyvä <3

      Poista
  4. Voi jummi, ostolakot... Ostolakko on asia mitä oon muka koittanut ylläpitää monta vuotta, ja silti viikoittain kannan kotiin jotain uutuuksia D: Tosin nyt oon ihan suosiolla luovuttanut sen suhteen kun ei se pidä kuitenkaan. Mulla on paha tapa aina keksiä niin hiton tärkeitä perusteluita sille miksi tarvisin kirjan X tai jonkun uuden tuotantokauden sarjasta ja sit vaan ostan kaikkea ihan onnessani koska "tarvin sitä elääkseni". Ylempänä mainittu saldoraja kuulostais ihan fiksulta, tosin keksisin varmaan keinon luistaa siitäkin jos jotain haluaisin...

    Mutta tosi kivoja hankintoja sulla! Kaikki vaikuttaa kyllä kiinnostavilta, varsinkin tuo Geekarella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ylpee, että oon nyt pari edellistä kirjakauppa reissua käynyt vain hipelöimässä kirjoja ja silti malttanut lähteä tyhjin käsin pois.. ehkä pikkuhiljaa opin :''DD! Nettikaupat taas ovat vaikeampia.. :D Yritän niitäkin ihan kokonaan vältellä tällä hetkellä. :D

      Kiitos :*

      Poista
  5. Mie lopetin murehtimasta kirjoje määrää ja huomaamatta on mennyt 2 kk tyhjin ostoskorein :) Kohta tosin tulee kesäloma ja jotain takuulla tarttuu matkaan...

    VastaaPoista
  6. Ihan alkuvuodesta tuli ostettua niin paljon kirjoja, että olen nyt viime aikoina yrittänyt pitää ostohaluni kurissa ja käyttää enemmän kirjastoa. :D Sinun kirjasaaliisi näyttää hyvältä, suosittelen etenkin Mindy Kalingin ja Rainbow Rowellin teoksia, ne ovat sopivan keveitä ja hauskoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ärsyttää kun omalla paikkakunnalla kirjastossa on niin surkea valinta (varsinkin englanninkielisissä nuorten kirjoissa :D), että senkin takia tulee sitten tilattua netistä näin paljon. :D

      Poista
  7. Mulla on koko ajan mielessä lista, että mitä kirjoja haluaisin ostaa, vaikka olis varmaan hyvä lukea edelliset ensin hyllystä heh.... Mutta vois olla isompiakin ongelmia! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha sama, listat pyörii päässä koko ajan!! :DD Totta, tää on vielä suht pieni ongelma... huom. tuo VIELÄ. :'D

      Poista
  8. Ostolakko tuntuu aiheuttavan kirjojen hankinta tulvan melkein aina. Kuten Katrikin sanoi, kun on se lista, mitä kaikkea hankkisi, niin ostolakon aikana se vaan kasvaa ja ainakin itse ostan useamman kirjan sitten kerralla.

    Oi niin monta kirjaa, jotka itekin haluaisin hankkia. Voin suositella tota An
    Ember in the Ashes, luin itse sen juuri loppuun ja rakastuin vähän. Ja To All the Boys I've Loved Before ja P.S. I Still Love You on kyllä ehkä täydellisimmät kesäkirjat ikinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep.. ja palkkapäivät on kaikista pahimpia. Eksyn tyyliin aina kirjakauppaan tai verkkokauppaan ja aina tilaan tyyliin vähintään yhden kirjan. (Ainiin ja palkkapäivä on 2 kertaa kuussa) :D Mutta palkkapäivänä yhden tai kahden kirjan ostaminen ei kirpaise niin paljon.. heh.

      Ja kiitti suosituksista ;) toivottavasti pääsen noihin käsiksi pian!

      Poista
  9. Minulla kierrätyskirjahylly on auttanut ostotottumusten muuttamiseen. Siellä tulee aina yllätyksiä eteen ja jatkuvasti on kaikkea kiinnostavaa odottamassa lukemista, mutta ne ovat hyllyssä vain väliaikaisesti. Kirjoja ostan vain suunnitelmallisesti, ellei sitten ole jokin pakkorako, esim. matkustamassa ja lukeminen loppuu kesken. Ostan yleensä vain tiettyjen kirjojen tiettyjä painoksia - niitäkin lähinnä käytettyinä - ja pitkän harkinnan jälkeen. Kirjastot auttavat tässä sen verran, että jos haluaa lukea jotakin tiettyä, sen aika usein saa lainattua.

    Mutta ehkä eniten kirjanostohaluja on hillinnyt se filosofia, että kaikkea ei tarvitse omistaa. Ja että jos jotain tiettyä kirjaa ei ole saatavilla, voi lukea jotain muuta.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista ! :)