perjantai 18. maaliskuuta 2016

ALKUVUODEN KIRJAOSTOKSIA

Nyt on taas hetkeksi mieli tyydytetty näillä ihanilla uusilla kirjoilla.





Jane Austen - Ylpeys ja ennakkoluulo

Minulla on edelleen lukematta Ylpeys ja ennakkoluulo, mutta nyt minulta löytyy molemmat suomennokset omasta hyllystä. Tämä uusi suomennos missä on niin nätit kannet, maksoi Prismassa vain 9,95€. Tavoitteeksi asetan itselleni, että luen edes toisen suomennoksen tänä vuonna!


Alexandra Bracken - Passenger

Paljon Booktubessa ja kirjamaalimassa muutenkin esillä ollut Passenger löytyy nyt kovakantisena omasta hyllystäni. Tilasin sen Book Depositorysta ja rakastan jo pelkästään kirjan ulkonäköä! En ole edes oikeasti ottanut selvää mistä kirja kertoo, mutta se ei haittaa. Tykkään muutenkin lukea kirjoja niin, etten tiedä niistä etukäteen mitään. Sain tämän vielä 15% alennuksella :)


Susan Ee - Angelfall
Jenny Han - To all the boys I've loved before
Marie Lu - Legend
Tahereh Mafi - Shatter Me

Suomalaisen Kirjakaupan nettisivuilla oli joskus kuukausi sitten kaikki kirjat -20%. Päätin kokeilla ensimmäistä kertaa Suomalaiselta tilaamista.. ja voin kertoa, että se jäi viimeiseksi. Suomalaisella muutenkin on kirjat kalliimpia kuin esim. Adlibriksella joten nämä neljä kirjaa alennuksineen tulivat yhteensä 1€ halvemmaksi, kun jos oisin tilannut Adlibrikselta. Jokainen kirja tipahti eri aikaan postista. Ensimmäisenä tuli Shatter Me. Olin hieman harmissani paketin avaamisen jälkeen, sillä kirjan takakansi oli taittunut hieman ja kirjan kulmat näyttivät nuhjuuntuneilta.

Tässä esimerkki kirjan kulmasta.

Ajattelin, että en jaksa käydä valittamaan. Ei tämä kumminkaan yli 8 euroa maksanut ja tämä ei ole kovakantinen, joten helposti tulee painaumia kansiin.

Seuraavaksi postista tipahti All the Boys I've Loved Before. Kun avasin paketin, olin järkyttynyt. Olin niin vihainen ja ärsyyntynyt, että pistin saman tien palautetta Suomalaiselle.

Tässä syy.....

Kirjan takakannessa menee syvä viilto ja pari pienempää. Tuo suurin ja syvin viilto menee takakannen läpi.. Tämän jälkeen en kovin innoissani odottanut kahta seuraavaa kirjaa. Onnekseni Angelfall ja Legend saapuivat uutta vastaavassa kunnossa. On siis varmaan ihan ymmärrettävää, että pistin palautetta menemään. Tai sitten olen itse niin neuroottinen omien kirjojeni kunnosta, että tämä ei ole ymmärrettävää? :D Mutta jos kaksi ensimmäistä kirjaa tulevat huonokuntoisina niin vähemmästäkin menee hermot. Ainiin ja parastahan tässä on, että en ikinä saanut vastausta palautteeseeni. Vaikka oikein mainitsin erikseen haluavani, että minulle vastataan. :( En tiedä onko tämä Postin vai Suomalaisen vika, että kirjat tulevat tuossa kunnossa. Ehkä molempien? Suomalainen lähetti kirjat vain isoissa kirjekuorissa.. joten onko ihmekään jos kirjat ovat ottaneet osumaa. Tosin tuollaista viilto jälkeä ei näkynyt kirjekuoressa ollenkaan. Huoh.

Tässä oli minun alkuvuoden kirjaostokset.

Oletteko tehneet hyviä kirjaostoksia tänä vuonna? Onko teillä muilla ilmeentynyt vastaavanlaisia ongelmia netistä tilatessa?

Päivitys 26.3.16: Suomalainen oli löytänyt tämän postaukseni jonka perusteella olivat etsineet tilaukseni ja laittaneet minulle viestiä. Jostain syystä palatteeni ei ollut mennyt heille perille. Asia on nyt onneksi kunnossa ja saan korvaukset kärsineistä kirjoista. :) Nyt voin olla taas iloinen ja ehkä harkita Suomalaiselta tilaamista jatkossakin.


9 kommenttia :

  1. Kurja juttu :( Minulle ei ole koskaan käynyt noin. Toivottavasti suomalainen vastaa vielä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, sitä minäkin toivon. Ei tosin tarvitse enään tilata sieltä. :D

      Poista
  2. Tosi kurjaa... Tuon syyn vuoksi en koskaan tilaa kirjoja postitse...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei minullakaan ennen ole ollut valittamista. :( Adlibrikselta kun tilaa niin siellä pakataan kirjat kunnolla :/

      Poista
  3. Ääh, minulle on myös saapunut kirja pariin otteeseen aika nuhjuisessa kunnossa. Ei ole kiva saada kirjaa, joka uutuutta hohtaessaan on jo vähän kärsinyt :\ Luulen, että nuo vauriot ovat tulleet jo kustantamolta, jolta Suomalainen tilaa kirjat. Kirja kokee yleensä kaksi postimatkaa, ensin kustantamon varastolta jälleenmyyjälle (Suomalainen) ja sitten vielä tilaajalle (sinulle). Tässä välissähän sitä ehtii tapahtua pahimmillaan vaikka mitä. Tosi syvältä että esim. kansainvälinen posti kohtelee paketteja välillä todella huonosti.

    Adlibrikselta tilatessani en ole kokenut oikeastaan koskaan ongelmia. Tykkään siitä, että kirjat pakataan paksumpaan pahviin, joten pientä "kolahdusvaraa" on.

    Loistavia ostoksia! :) Jenny Han, Marie Lu ja Susan Ee♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla, että juuri kansainvälinen posti on kohdellut rumasti kirjojani :/ Mutta ihmettelen, että miten Suomalainen kehtaa lähettää kirjan eteenpäin minulle, jos se on tuossa kunnossa :( vai oletetaanko sieltä, että palautan kirjan jos en ole tyytyväinen. En tosiaan jaksanut lähteä palautus rumbaan, sillä ei tuo kirja kumminkaan maltaita maksanut.. Ja olen laiska :D

      Adlibrikselta ja Book Depositorysta tulee pahvin sisällä kirjat, niihin olen ollut aina tyytyväinen. :)

      Odotan kyllä innolla, että pääsen uppoutumaan näihin kirjoihin!

      Poista
  4. Onpa kurjaa, että on tuollainen tilauskokemus :( Ite oon tilannut vaan Adlibrikseltä kirjoja ja siitä tykkään :) Mutta mites toi Book Depository, onko sieltä helppo tilata/miten maksetaan/tuleeko nopeasti? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mä olen yrittänyt vähentää kirjojen ostamista, mutta esim. viime viikolla löysin Katja Ketun Yöperhosen signeerattuna alennuksessa! Se on meidän lukupiirin seuraava kirja, joten olin aika tyytyväinen :)

      Poista
    2. Adlibriksesta mulla ei oo mitään pahaa sanottavaa :). Bookdepositoryn kirjat on tulleet suunnilleen yhtä nopeasti kuin Adlibrikselta tilatessa. Oon maksanut ne aina tilausvaiheessa nettipankin kautta. Mielestäni on helppo tilata, siellä lukee selkeästi myös onko kirja pehmeä- vai kovakantinen. :) Mielestäni selkeämpi kuin Suomen sidos/nidos juttu :D. postikuluja ei tule ollenkaan ja jokaisen kirjan mukana tulee aina kirjanmerkki mikä on kiva lisä :) Alkuasetuksena sivulla taitaa näkyä hinnat puntana, mutta kun vaihtaa euroiksi niin selkeyttää huomattavasti. Suosittelen testaamaan jos sieltä joku kirja halvemmalla löytyisi :)

      Tuo yöperhonen on itsekin ollut tarkoituksena lukea. :) Itse olin hetken ostelematta kirjoja, mutta lähti taas vähän lapasesta. :D Nyt tosin olen hetkellisesti taas tyytyväinen.

      Poista

Kiitos kommentista ! :)