keskiviikko 7. helmikuuta 2018

TAMMIKUUN LEFFAT // 2018

Uuden vuoden kunniaksi vähän jotain uutta. Listaan katsomani elokuvat koosteen alkuun, jonka jälkeen nostan (yhden tai) muutaman elokuvan esille ja näistä kerron tarkemmin omia fiiliksiä.

1. THE AVENGERS (2012)
2. IRON MAN 3 (2013)
3. WONDER (2017)
4. HARRY POTTER JA VIISASTEN KIVI (2001)
5. LEGO BATMAN MOVIE (2017)
6. LOGAN (2017)
7. THE GREATEST SHOWMAN (2017)

WONDER

Luin Ihmeen noin kaksi vuotta sitten ja rakastuin August Pullmaniin täysin. Niin tärkeä kirja ja tarina! Lukemisesta on tosiaan kulunut se reilu kaksi vuotta, joten ihan kaikkea en täysin muistanut. Leffa vaikutti mielestäni todella onnistuneelta ja pidin kaikista näyttelijävalinnoista älyttömästi! Julia Robertsin leffoja katson aina mielelläni. Mun mielestä leffa oli hyvinkin uskollinen kirjalle (kun lukemisesta näin kauan). Ainakaan mistään kohtauksesta en ollut näreissäni. Ja tällä hetkellä oon aika fiiliksissä, että juuri suomennettiin Auggien tarinalle niin sanottua jatkoa. En malta odottaa sen lukemista!

Yhden asian haluan vain nostaa, jos jotain kritiikkiäkin haluan antaa. Mun mielestä Auggien kasvot olisivat voineet olla vielä enemmän epämuodostuneet valkokankaalla. Nyt oltiin nimittäin aika kaukana siitä, mitä olin kuvitellut kirjaa lukiessani. Kuitenkaan, en antanut tämän haitata leffan aikana ollenkaan. Ja voin kertoa, että oli virhe unohtaa nenäliinat kotiin. Olin vesiputous koko elokuvan ajan.

LEFFAN TRAILERIIN TÄSTÄ

THE GREATEST SHOWMAN

Ystävä ehdotti, että lähdenkö hänen kanssaan katsomaan tämän elokuvan. Ajattelin, että mikäpäs siinä kun lipunkin sai opiskelija-alennuksella päiväsaikaan. Olin nähnyt leffasta trailerin ennen Wonderin alkua ja tiesin tässä olevan Zac Efron ja Hugh Jackman. Siinä kaikki mitä etukäteen tiesin. 

Aavistelin tämän olevan musikaali, ja tämä aavistus osui nappiin. Olipas ihanaa nähdä pitkästä aikaa musikaali josta jää hyvä fiilis (köhköh, La La Land ei jättänyt hyvää fiilistä). Heti kun pääsin siitä järkytyksestä yli, että Hugh Jackman (Wolverine) laulaa, pystyin nauttimaan elokuvasta. Oli vain huvittavaa kun pari iltaa aiemmin olin katsonut Hugh Jackmanin elokuvan Logan. :D

Elokuva kertoo viihdealan synnystä ja perustuu käsittääkseni tositapahtumiin. P.T. Barnum (Hugh Jackman) luo tyhjästä shown, jossa esiintyy eriskummallisia ihmisiä mm. parrakas laulava nainen, pieni norsulla ratsastava mies, tatuoitu mies ja niin edelleen. Show saa paljon kritiikkiä ja paheksuntaa, mutta silti ihmisistä huokuu mielenkiinto nähdä jotakin ainutlaatuista sekä erikoista ja näin showsta tulee tuottoisa. Vastoinkäymisiltä ei tietenkään voida välttyä, eikä elokuva pääse juonellisesti tätä katsojaa pahemmin yllättämään. Minua tämä ei kuitenkaan haitannut, sillä nautin koko elokuvan ajan ja olin melkeinpä surullinen kuinka nopeasti tämä oli ohi. Mielestäni näyttelijävalinnat olivat oikein onnistuneita, musiikki aivan mahtavaa (en ole kuunnellut viikkoon varmaan mitään muuta Spotifysta kuin elokuvan yhtätoista soundtrackia). Myönnän, kuuntelen tälläkin hetkellä näitä kappaleita. Elokuva on sellainen, josta lähdet hymyssä suin pois. Jos sulla on mahdollisuus, niin käy katsomassa tämä! Olen melkeinpä 100% varma siitä, että tää leffa pääsee mun hyllyyn ilmestyttyään blu-rayna. Ja nyt kun kirjoitin tän arvostelun niin ääääää haluun nähdä tän uudestaan enkä jaksa odottaa blu-rayta (en olekaan aikoihin tehnyt sitä, että käyn katsomassa saman elokuvan elokuvissa useamman kerran.. nyt voisin).

LEFFAN TRAILERIIN TÄSTÄ

ELOKUVIA KATSOTTU 7/50
UUSINTOJA 3
ENSI KERTAA NÄHTY 4
ELOKUVISSA KÄYTY 2x

kuvat imdb


8 kommenttia :

  1. Ei vitsiiiii, oon niin halunnut nähdä Greatest Showmanin ja nyt haluun vielä miljoonasti enemmän!! Kannattaa kattoo Youtubesta Hugh Jackmanin Oscar 2009 opening number, se on mun go-to pätkä jos haluun hyvän mielen. :D Mut siis siitä mullekin selvisi aikoinaan että Hugh osaa laulaa. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äää toivottavasti pääset katsomaan<3 Mulla ei ollut oikein mitään odotuksia tälle leffalle, niin ehkä siksi tää nousi niin hyväksi omasta mielestä<3 Ja pidän muutenkin musikaaleista jotka saa hyvälle tuulelle! Pitääkin katsoa tuo pätkä! Itse en nimittäin tiennyt ollenkaan, että Hugh osaa laulaa :'DD

      Poista
  2. Haluun nyt niin nähä ton The Greatest Showmanin ku menin kattoo sen trailerin T__T

    VastaaPoista
  3. Kiinnostuin The Greatest Showmanista vasta kun olin katsonut Kurjien musikaaliversion, jossa siinäkin Jackman laulaa ja ai hitsi kun vaikutuin miehen näyttelemisestä!<3 Pitää käydä piakkoin leffassa katsomassa tuo!

    VastaaPoista
  4. Mä suhtauduin jotenkin skeptisesti The Greatest Showmaniin yhden Youtube-videom perusteella, mutta nyt on semmonen olo, että kyllä tää varmaan pitäis nähä. Rakastan musikaaleja (jopa sitä La La Landia), ja hyvän mielen leffoja ei oo liikaa. Ja Hugh Jackman <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis musikaalina tää oli musta biisien perusteella ihan huippua! Sillä oikeasti mun mielestä kaikki biisit oli hyviä =) Ja mulla tuli niin hyvä mieli leffan jälkeen<3

      Poista

Kiitos kommentista ! :)