maanantai 9. huhtikuuta 2018

VUODEN ENSIMMÄISEN NELJÄNNEKSEN LUETUT


Ihanaa, on jo huhtikuu! Kevät alkaa vyörymään vauhdilla tänne Suomeen ja omat energiatasot nousevat huomattavasti. Tosin mä sain itselleni influenssan melkein viikko sitten ja se vei kyllä kaikki energiat. Mutta onneksi ollaan paranemaan päin ja pääsen ehkä vihdoin aloittamaan työharjoittelunkin ylihuomenna! Ja tosiaan oon aika fiiliksissä tuosta ensimmäisestä työharkasta kirjastossa! Mä toivon ja uskon, että se tuo mulle lukufiilistä entistä enemmän ja ehkä energiaa ylläpitää tätä blogiakin paremmin. Ihanaa kun ei ole kouluun liittyviä kirjallisia tehtäviä enää joka viikko odottamassa, joten ehkä paremmalla omatunnolla voi nyt tulla tänne höpisemään!

Mä kirjoittelin blogin alkuaikoina paljon kuukauden koosteita. Joskus viime vuonna ne sitten tippuivat matkasta pois, enkä edes tiedä miksi. Nyt kuitenkin tuli fiilis, että haluan vähän listata mitä olen lukenut näin vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Ja ehkä tällä lukutahdilla on ihan asiallistakin niputtaa kolmen kuukauden luetut yhteen. 

2. Emmi Nieminen & Johanna Vehkoo: Vihan ja inhon internet
3. Liv Strömquist: Prinssi Charlesin tunne
5. Brian K. Vaughan: Paper Girls vol. 2
6. Dan Brown: Enkelit ja demonit
8. Sarah Andersen: Big Mushy Happy Lump
9. Hoshino Natsumi: Neiti Koume, tiikeriraita 1

Mä siis luin alkuvuoden aikana vain yhdeksän kirjaa, joista yksi oli elämäni ensimmäinen runokirja. Viisi näistä teoksista taas oli sarjakuvia! Se selittää miksi yllä olevista kirjoista on niin vähän bloggauksia. Oon tajuttoman huono tekemään arvosteluita sarjakuvista. Mutta bloggaus on vielä ainakin tulossa Strömquistista! Paras kirja tähän mennessä luetuista on varmasti Viallinen. Ja tein mä jotain ihan uuttakin! Sivistin itseäni ja luin ensimmäistä kertaa elämässäni mangaa. En tiedä mistä tämä innostus iski, mutta mulla on 15 manga kirjaa kirjastosta lainassa tällä hetkellä (hups).

Mites sitten ne miljoonat lukuhaasteet mihin olen taas sortunut lähtemään mukaan? Katsastetaan niitäkin hieman..

SARJAKUVA HAASTE: 5 LUETTUA

YA-LUKUHAASTE: 1 LUETTU

JATKUMO: 1 LUETTU

HYLLYNLÄMMITTÄJÄ: 0 hyi häpeä

PRINSESSOJA & ASTRONAUTTEJA: 2 LUETTUA (1 SCIFI, 1 SARJAKUVA) mangaa en laske tähän

HELMET-LUKUHAASTE: SIJOITTELEN LUKEMANI KIRJAT EHKÄ VUODEN PUOLESSA VÄLISSÄ

3 kommenttia :

  1. Multakin jäi kuukauden koosteet aikaa sitten pois ja oon miettiny et pitäiskö ne ottaa takaisin.. mut sit muistan tän mun nykysen lukutahdin ja mietin että ei kannata :--D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miusta on kuiteki iha kiva seurata näitä ite, vaikka näitä ei edes kukaan muu lukisi :D Mut jää joku merkintä, et mitä tullu tehtyä ja mitä tullu luettua. Vaikkakin sit niputtais nää tällee yhtee =)

      Poista

Kiitos kommentista ! :)