maanantai 2. marraskuuta 2015

BLOGI? MINULLA?


Nyt kyllä tapahtui jotain, mitä en uskonut ikinä tapahtuvan. Minä tein BLOGIN, siis MINÄ! Olen elämäni aikana seurannut ehkä kolmea eri blogia ja niitäkin aika harvoin. Aina blogeja lueskellessani mietin, että minusta ei ikinä olisi kirjoittamaan blogia, eihän elämässäni edes tapahdu mitään sellaista mistä voisin kirjoittaa tai mistä haluaisin kaikkien tietävän.
Muutama kuukausi sitten eksyin lukemaan kirjablogeja ja pieni idea alkoi kutkuttelemaan päässäni. Huomasin ajattelevani "Voisinpa minäkin kirjoittaa ajatuksiani lukemistani kirjoista." tai "Olisipa paikka jossa voisin hehkuttaa uusista kirjalöydöistäni!". Hylkäsin kumminkin ajatukset kirjablogista, sillä enhän minä oikeasti edes lue paljon, vuosi on kohta lopuillaan ja luettuja kirjoja 26 tällä hetkellä. Mutta kuinkas sitten kävikään...

Monen tuskaisen tunnin jälkeen ollaan tässä vaiheessa! Jee!



MIKÄ BLOGI?


Kävin toteuttamaan ideaa kirjablogista, sillä tarvitsen paikan missä voin hehkuttaa hyviä kirjoja, pohtia juuri lukemaani, jakaa kirjavinkkejä sekä pysyä kärryillä haasteissa joita suoritan. En keksinyt tähän tarpeeseen muuta kuin blogin kirjoittamisen, sillä tuntui ettei pelkkä Goodreads riittänyt. Blogin avulla pysyn paremmin perillä omasta lukemisestani. Ja oikeasti pääsen hehkuttamaan lukemisestani !! JEE

Joskus huomaamattani saatan olla lukematta kirjoja viikon, koska olenkin unohtunut iltaisin TV:n ääreen katsomaan koukuttavaa TV-sarjaa tai hyvää elokuvaa. Kirjablogini siis pääsääntöisesti painottuu kirjoihin, mutta välillä täältä saattaa löytää naputeltuja tekstejä mm. elokuvista. Pyrin välttämään teksteissäni spoilereita, mutta jos niitä ilmenee niin varoitus löytyy etukäteen.

KUKA TÄÄLLÄ HÖPÖTTELEE?


Tyttö jolla on kirjastosta vähintään 25 lainaa samanaikaisesti ja joka viettää viikoittain aikaa kirjastossa haahuillen tai suman/kontin/kirpparin hyllyjä tutkiskellen "jospa löytäisin halvalla hyvää täytettä kirjahyllyyni". Ja tyttö joka ei ymmärrä koko bloggaamisesta hölkäsenpöläystä, mutta tässä opetellaan. Kun olin pieni vanhempani lukivat minulle paljon satuja. Opin itse lukemaan vasta ensimmäisellä luokalla ja olinkin koko ala-asteen surkea lukija. Kirjat kyllä kiinnostivat minua, mutta olin huono lukemaan. Vasta 8-luokalla innostus alkoi kun äidinkielen tunnilla annettiin tehtäväksi lukea jokin fantasiakirja. Menin koulupäivän päätteeksi kotiin ja kaivoin kirjahyllystä ensimmäisen Potterin esille. Olihan se ollut hyllyssä jo 7 vuotta pölyttymässä. Siitä se lukuinto sitten lähtikin. Hidas lukija olen kyllä edelleenkin, mutta rakastan lukemista.

Suosikki genreä on Young Adult fiction, Fantasia ja Chick Lit. Nykyään yritän jättää niitä Pottereita hyllyyn ja tutustua uusiin genreihin ja laajentaa lukukokemuksiani.. Yritän myös kovasti kirjastossa siirtyä sieltä nuorten osastolta aikuisten puolelle. En ole ehkä vielä sisäistänyt sitä, että alan olla jo aikuinen. :D
Ja koska mainitsin muustakin kuin kirjoista niin kerrotaan tähän päälle vielä:
TV-sarjoista suosikkejani ovat mm. 
Grey's Anatomy, Big Bang Theory & Frendit.

Elokuva suosikkeja ovat kaikki Disney leffat ♥ ja Mamma Mia!

Toivon, että blogi antaisi uutta buustia lukemiseen ja TV:n tuijottamisen sijasta ottaisin välillä niitä kirjoja käteen. Jos tässä käy niin, että blogin myötä lukemisesta tulee minulle pakkopullaa, luovun koko blogin pitämisestä.
Teen tätä blogia vain itseni takia, enkä ota tätä niin vakavasti.

Katsotaan mitä tästä tulee !


Kaipaan kesäisiä lukuhetkiä parvekkeella
                 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista ! :)