torstai 26. marraskuuta 2015

KIRJAOSTOKSIA

Nyt kyllä rehellisesti sanottuna hirvittää tehdä tämä postaus. Sillä nyt on ehkä hieman lähtenyt lapasesta tämä kirjojen ostelu. Sen kertoo jo se, ettei kaapissani ole enää tilaa kuin muutamalle kirjalle! Olen koonnut tähän postaukseen n. 1,5kk sisällä hankkimani kirjat.




Veronica Roth: Kapinallinen (Divergent #2)
Rick Riordan: Salamavaras (Percy Jackson #1)
Rick Riordan: Hirviöidenmeri (Percy Jackson #2)

Ostin nämä kolme kirjaa nettikirpputorilta. Taisivat maksaa yhteensä 13e + postimaksut. Eli ei ollut halvin ostokseni luetuista kirjoista. Minulta löytyy jo ennestään Outolintu, joten kasvatin Veronica Rothin trilogiaa toisella osalla. Täytyy vielä metsästää jostain viimeinen!
Päätin antaa Percy Jacksonille uuden mahdollisuuden, sillä se on ollut monessa paikassa hyvin kehuttu kirjasarja. Ostin siis kaksi ensimmäistä osaa, sillä jos tykästyn tähän niin omistan mielelläni kyseisen sarjan. Olen ainakin tähän mennessä viihtynyt ensimmäisen osan parissa. :)


L.M. Montgomery: Annan nuoruusvuodet (Anna #1)
L.M. Montgomery: Anna ystävämme (Anna #2)
L.M. Montgomery: Annan perhe (Anna #6)
L.M. Montgomery: Kotikunnaan Rilla (Anna #8)
Astrid Lindgren: Mio, poikani Mio
Väinö Linna: Täällä pohjan tähden alla #2

Kävin pääkirjastomme poistomyynnissä. Oletin sielä olevan paljon enemmän kaikkea, mutta olin kyllä tyytyväinen näihinkin löydöksiini. Maksoin tästä pinosta muistaakseni 4,20€, eli ei paha ollenkaan. Onhan nämä kirjat todella kärsineitä. Väinö Linna taitaa olla melkein ainut jossa ei yksikään sivu ole irrallaan. Olin kumminkin hyvin tyytyväinen löytööni. Minun Astrid Lindgrenin kokoelma kasvaa taas yhdellä kirjalla. Haluan omistaa koko Anna-sarjan, tämä oli hyvä alku. Ja aina on kiva saada hyllyyn yksi klassikko lisää. 


Vikas Swarup: Slummien miljonääri
Anna-Leena Härkönen: Häräntappoase
Jennifer Worth: Hakekaa kätilö! #1
L.M. Montgomery: Sateenkaarinotko (Anna #7)
John Green, Maureen Johnson, Lauren Myracle: Let it snow
Astrid Lindgren: Saariston lapset
Jostein Gaarder: Sofian maailma
Jane Austen: Ylpeys ja ennakkoluulo
Carlos Ruiz Zafón: Tuulen varjo
Markus Zusak: Kirjavaras

Nämä kaikki kirjat olen ostanut kaupunkini Antikvariaatista sekä Punaisen Ristin Kontista. Pinon kallein kirja on Kirjavaras joka maksoi 5€ ja halvin taisi olla Häräntappoase 1€. Kaikki muut kirjat sijoittuukin sitten 1,5€-3€ välimaastoon, eli ei kallista! Anna-sarjani kasvoi yhdellä osalla, sekä Astrid Lindgren kokoelmani Saariston lapsilla! Sain vihdoin omakseni Kirjavarkaan joka on ehdottomasti yksi parhaista kirjoista joita olen lukenut. Ja nyt Ylpeys ja ennakkoluulo voisi vihdoin tulla luetuksi! Rakastan kyseisestä kirjasta tehtyä TV-sarjaa, joten olen halunnut lukea tämän kirjan kauan. Muut kirjat pinossa ovat sellaisia joista olen lukenut arvosteluja ja jotka ovat painautuneet mieleeni. Olen siis hyvin ylpeä tästäkin pinosta :) 


Nora Roberts: Aaltojen armoilla (Meritrilogia #1)
Nora Roberts: Nousuvesi (Meritrilogia #2)
Nora Roberts: Kotisatama (Meritrilogia #3)
E.L. James: Vapautettu (Fifty Shades #3)
Gayle Forman: Jos vielä jään
Nicholas Evans: Hevoskuiskaaja
Nora Roberts: Rakkauden kynnyksellä (Majatalo #2)
Dan Brown: Enkelit ja demonit
Dan Brown: Da Vinci -koodi

Nämä kirjat olen kaikki ostanut kirpputorilta. Kallein ostos oli Nora Robetsin Meritrilogia-boksi joka maksoi 3€. Loput kirjat sijoittuvat 20snt-2€ välimaastoon, eli ei mielestäni taaskaan kallista. Hevoskuiskaaja tarttui mukaan halvan hintansa vuoksi, en edes ole lukenut mistä kirja kertoo. Siskoni taas on kehunut Jos vielä jään kirjaa, joten mielenkiinnosta sen ostin omaan hyllyyni. Dan Brownin elokuvista olen tykännyt, mutta kirjat ovat olleet ikuisuuden lukulistallani.. jospa ne nyt tuolta omasta hyllystä tarttuisivat käteen. Minulta puuttui Fifty Shades-trilogiasta viimeinen osa, joten nyt sekin löytyy kokonaisuudessaan. Olen kyllä vältellyt tähän trilogiaan koskemista.. mutta ehkä joskus. Nora Robertsin kirjat omistan mielelläni, haluan varsinkin Majatalotrilogian itselleni.


Marissa Meyer: Cinder (The Lunar Chronicles #1)
Rainbow Rowell: Fangirl
Becky Albertalli: Simon vs. The Homo Sapiens Agenda
R.J. Palacio: Wonder
S.J. Watson: Kun suljen silmäni

Nämä ovatkin ainoat kirjat jotka ostin kirjakaupasta. Kun suljen silmäni ostin Suomalaisesta kirjakaupasta hintaan 3,95€. Loput neljä kirjaa ostinkin Lontoosta. Lontoon kirjani maksoivat yhteensä n. 30 puntaa eli n. 45€. Olisin ehkä saanut Suomesta kirjat hieman halvemmalla, mutta pitihän minun ostaa mukavia tuliaisia itselleni. :) Olen kyllä niin iloinen näistä Lontoon ostoksista! Mutta vielä pitää hetki odottaa että pääsen niiden kimppuun. Toivon myös ettei kieli aiheuta suuria ongelmia minulle.

Tässä siis krhm.. suuri määrä kirjoja joita olen ostanut lähiaikoina. Nyt yritän pitää lakkoa kirjojen ostamisesta! Tosin huomenna koittaa kauan odotettu Black Friday, joten jos törmään edullisiin kirjoihin en ehkä pysty jättämään niitä ostamatta. :D Tämä on huolestuttavaa kun omassa hyllyssä reilusti yli puolet ovat lukemattomia kirjoja. Poikaystäväni epäili että minulla on pakkomielle ostaa ja keräillä kirjoja, mutta ei lukea niitä. :D Yritän kyllä saada muutosta aikaa. Asetin itselleni nimittäin kirjastokiellonkin, eli kun palautan kirjoja, en lainaa kuin korkeentaan YHDEN kirjan lisää! Ja tähän on syynä se, että minulla on tällä hetkellä 39 lainaa..... Minulla on myös kassillinen kirjoja ollut lainassa ystävältäni jo vuoden. Niihinkin yritän tarttua pikimmiten, sillä haluan saada ne palautetuksi! Onko muilla samankaltaisia ongelmia kuin minulla? :D


Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista ! :)