maanantai 23. marraskuuta 2015

POTTERHEAD VAUHDISSA!

Voih, blogi on jäänyt aivan unholaan melkein kahdeksi viikoksi. Minulla on kumminkin hyvä syy tähän! Hukun töihin sekä toteutin unelmani ja matkustin Lontooseen.

Olen viime aikoina löytänyt paljon hyviä kirjoja kirpparilta sekä innostunut lainaamaan kasan kirjoja kirjastossa käydessäni. Ongelmana siis on, että mielenkiintoista luettavaa on PALJON. Päätin myös lukea Nälkäpelit uudestaan, sillä haluan ehtiä lukemaan ne ennen kun katson viimeisen elokuvan. Innostuin myös Harry Potterista taas kerran, mutta siihen syynä on vain ja ainoastaan Lontoo!

Olin siis viikko sitten Lontoossa neljä päivää ja haluan jo nyt takaisin! Oli aivan mahtava reissu ja niin paljon jäi näkemättä. Matkan kohokohta oli kumminkin käynti Harry Potterin studiolla.. ja tämän innostamana Potterit ovat taas lukupinossani (myös leffamaratooni tietenkin menossa). Olisi niin paljon kerrottavaa tästä reissusta, mutta en vain osaa pukea ajatuksia viisaiksi sanoiksi (en kyllä tiedä osaanko ikinä? :D). Mutta tässä vähän matkafiiliksiä:

Hymy oli herkässä!
Jos kiinnostaa nähdä lisää minun sekopäistä potterhypetystä niin voit käväistä täällä.

Mitä olisi ollut Lontoon matka ilman käyntiä kirjakaupassa? Eksyin Foyles nimiseen kirjakauppaan ja olin aivan haltioissani. Päätin että voin ostaa kaksi kirjaa, sillä silloin matkalaukkunikaan ei tulisi painamaan liikaa ja rahaa säästyisi enemmän vaatteisiin. Kirjamäärä nousi jostain syystä kolmeen... ja sitten neljään. Jonka jälkeen kaverini oli pakko raahata minut ulos kirjakaupasta. Mutta voi sitä valinnan vaikeutta! Niin paljon hyviä kirjoja mitä haluaisi omakseen. Saisi ne myös tilattua Suomessa netistä, mutta se kun niitä pääsee kaupassa koskettelemaan ja ihailemaan saa minut selvästikin menettämään järkeni. Minun tuurillani kirjakaupasta poistuessa tuli taivaan täydeltä vettä! Onneksi olin ostanut sateenvarjon vähän aikaisemmin, sillä voi surkeus jos kirjat olisivat kastuneet! Näytin ehkä hieman hullulta book ladylta suojellessani kirjojani :D Päätin myös kantaa kirjat käsilaukussa kun lennettiin pois Lontoosta, sillä pelkäsin matkalaukkuuni vuotavan esim. shampoo pullon.. joka olisi turmellut kirjat. Voi älynväläys.. voin nimittäin kertoa, että laukku painoi ja jaloilla oli ahdasta muutenkin ahtaassa lentokoneessa. 


lovelovelove <3
Becky Albertalli: Simon vs. The Homo Sapiens Agenda
Marissa Meyer: Cinder (The Lunar Chronicles #1)
Rainbow Rowell: Fangirl
R.J. Palacio: Wonder

Tässä siis hankkimani kirjat Lontoosta. Olen kuullut näistä kaikista kirjoista paljon positiivista palautetta ja ne ovat herättäneet suuresti mielenkiintoani. Meidän kaupungin kirjastokaan ei ole hyväksynyt hankintaehdostustani mistään näistä (Fangirl löytyy, muut ei), joten pakkohan nämä oli hankkia omaksi! Olen myös kaavaillut ensi vuodeksi tavoitteen parantaa englannin taitoani, joten mikä olisi parempi tapa kuin lukea näitä kirjoja?

Tällä hetkellä minulla on paha tapa aloittaa uusia kirjoja jatkuvasti, ennen kuin olen lukenut muut loppuun. Missä ovat ne ajat, kun en kestänyt ajatusta monesta keskeneräisestä kirjasta? En siis kestä tälläkään hetkellä.. joten en ymmärrä miten tähän tilanteeseen on ajauduttu!? Nyt yritän saada kaikki keskeneräiset kirjani loppuun, ennen kuin kosken mihinkään uuteen! Olen vain niin fiilispohjainen lukija, joten pelkään lukuintoni katoavan jos pakotan itseni lukemaan kirjoja loppuun.

Pohdin tässä juuri, että täytyy tehdä seuraavaksi kooste kaikista kuukauden sisällä hankkimista kirjoistani, sillä niitä on krhm... paljon! Voiko kirjoja olla liikaa? :D 

Nyt jatkan vielä hetken Harry Potter ja Azkabanin vanki -leffan parissa ja lopeta tämän höpötyksen tähän. Eihän tätä varmasti jaksa kohta kukaan lukea kun tekstiä tulee kilometrin verran :D 

Waiting for my letter from Hogwarts





2 kommenttia :

  1. Oi tuli ikävä omalle Lontoon-matkalle, josta on jo aivan liian monta vuotta... Potter-studioilla olimme mekkin silloin, ihan mieletön paikka! Ja hei mahtavia kirjoja ostit, ihan superhyviä jokainen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsehän katselen jo uusia matkoja Lontooseen, sillä niin paljon jäi näkemättä.. ja haluan uudestaan Potter-studioille :D ! Mulla tulee ihan kylmät väreet ku mietin sitä fiilistä mikä tuolla oli! :D
      Ja olenkin lukenut hehkutuksiasi kyseisistä kirjoista... saattoi olla pientä vaikutusta minun kirjavalintoihini :) :D

      Poista

Kiitos kommentista ! :)