perjantai 5. helmikuuta 2016

VIIDEN KIRJAN HAASTE

Kiitos teille Bookishteapartyn Katri, Kirjaneito sekä Stovryer tästä haasteesta! Nämä ovat aina kivoja! :) Nyt saan vihdoin aikaseksi kirjoitettua tämän.

1. Kirja, jota luen parhaillaan.

Harry Potter ja Azkabanin vanki on minulla vielä hieman kesken. Olen myös aloittanut e-kirjana Cassandra Claren Lasikaupunkia, joka on Varjojen kaupunkien kolmas osa. J.K Rowlingin Ihmeotukset ja niiden olinpaikat aloitin myös tässä eräänä päivänä, mutta en pitkälle päässyt.

2. Kirja, josta pidin lapsena.

Olin lapsena suuri muumifani, joten kaikki muumi kirjat/sarjakuvat jotka vanhempani minulle lukivat kun olin pieni. Myös ehdoton lempparini oli Astrid Lindgrenin Se pikkuinen Lotta (miksiköhän?), sekä muut hänen Lotta-kirjansa.

3. Kirja, joka jäi kesken.

Näitähän riittää, enemmän kuin muistin. Väinö Linnan Tuntematon Sotilas jäi lukioaikoina kesken. L.M Montgomeryn Annan nuoruusvuodet aloitin joskus, mutta en päässyt 50 sivua pidemmälle. J.K Rowlingin Paikka vapaana, sekä John Greenin Kaikki viimeiset sanat. Nämä kaikki olisi tarkoituksena lukea vielä lähitulevaisuudessa.

4. Kirja, joka teki vaikutuksen.

Markus Zusakin Kirjavaras. Oli myös viimevuoden yksi parhaimpia lukemiani kirjoja. Muistan myös kuinka ensimmäinen Nälkäpeli teki suuren vaikutuksen.

5. Kirja johon palaan uudelleen.

Pakko kai tähän on sanoa Potterit. Ainoa kirjasarja johon olen tattunut hmm.. 5 kertaa? Olen mennyt jo laskuissa sekaisin. Mutta mainitaan tähän vielä Nälkäpeli-trilogiakin.


Tuntuu, että tämä haaste on kiertänyt jo lähes kaikilla. Jos tämä joltain vielä kumminkin puuttuu ja palat halusta tämän tehdä, niin nappaa tästä ! :)

4 kommenttia :

  1. Annan nuoruusvuodet on yksi kaikkien aikojen lempikirjojani! Toki asiaan liittyy myös koko Anna-sarjan nostalgisuus, olen nimittäin kasvanut sen parissa ja yhä edelleen Montgomeryn pariin on ihana palata. Tuntematon sotilas kalpenee mielestäni Linnan Täällä Pohjantähden alla -trilogian rinnalla, mutta on mielestäni upea kirja silti. Kaikki kirjat eivät tietenkään iske kaikille, mutta toivottavasti palaat näiden pariin joskus! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen haalinut halvalla itselleni melkein koko Anna-sarjan, joten kyllä meinasin siihen vielä tarttua ja lukea! :) Samoin Tuntematon sotilas kiinnostaa kovasti ja haluan lukea senkin. :) Minulla oli syyni miksi se silloin lukiossa jäi kesken. :D

      Poista

Kiitos kommentista ! :)